مزایای دستگاه همبرگر زن اتوماتیک

مزایای دستگاه همبرگر زن اتوماتیک

امروزه تولید همبرگر یک شغل بسیار پر درآمد به شمار می رود که اگر نیاز داشته باشید در زمان کم تعداد زیادی همبرگر تولید کنید نیاز به یک دستگاه همبرگز زن دارید و قطعا نمی توانید به صورت دستی تعداد زیادی همبرگر در وزن ها و سایز های یکسان تولید کنید. دستگاه همبرگر زن در همه ی کارخانه های تولید همبرگر ، کارخانه های تهیه مواد پروتئینی و گوشتی و فست فود ها استفاده می شود. در فست فود هایی که تعداد مشتری روزانه ی آن ها زیاد است نمی توانند با یک یا حتی دو نیروی مستقل همبرگر زن تمام سفارشات را آماده کنند چون هم باعث خستگی می شود و هم سرعت کمی دارد بلکه با وجود این دستگاه دیگر نیازی به نیروی متخصص نیست و هیچگونه اشتباهی در وزن و سایز همبرگر ها ایجاد نمی شود و سرعت بسیار بالایی دارند. البته لازم به ذکر است که سه نوع دستگاه همبرگر زن در بازار موجود می باشد و شما با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را تهیه می کنید.

انواع همبرگر زن

  1. همبرگر زن دستی
  2. همبرگر زن نیمه اتوماتیک
  3. همبرگر زن تمام اتوماتیک

دستگاه همبرگر زن دستی بدون دخالت نیروی برق کار می کند و حتما باید کاربری وجود داشته باشد اهرم همبرگر زن را فشار دهد تا همبرگر تولید شود اما قطعا راندمان کاری پایین تری از مدل نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک آن دارد و در نهایت ممکن است با استفاده از این دستگاه کاربر پس از مدتی خسته شود و بسیار زمان بر است. بنابراین از مدل دستی همبرگر زن بیشتر در منازل ، رستوران ها و فست فود های کوچک که تعداد مشتری کمتری دارند استفاده می شود.

در نوع نیمه اتوماتیک نیز دستگاه گوشت را به صورت دایره ای ، یکنواخت و یک دست تولید می کند اما باز هم برای تولید انبوه همبرگر این مدل هم کم می آورد و نمی تواند باز دهی مناسبی داشته باشد چرا که برای تولید انبوه همبرگر شما نیاز به یک دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک دارید. این دستگاه همان طور که از اسمش مشخص است کاملا اتوماتیک و بدون دخالت نیروی انسانی می باشد و نیازی نیست که کاربر مرتب آن را کنترل کند که فعالیت هایی شامل جداسازی وزن مورد نظر ، پرس ، فرم دهی ، قرار دادن و سلفون کشیدن را انجام می دهد. دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک قابلیت تولید بیش از هزار همبرگر در ساعت را دارد که این مقدار بسیار قابل توجه می باشد و نکته ی قابل توجه این است که قابلیت تنظیم وزن همبرگر ها را دارد که کاربر می تواند به سلیقهی خود وزن مورد نظر همبرگر ها را به دستگاه بدهد. در استفاده از این دستگاه مزیت های دیگری نیز وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها رعایت نکات بهداشتی است چون تمام کار آماده سازی همبرگر را خود دستگاه انجام می دهد و نیروی انسانی هیچ گونه دخالتی در تولید ندارد و چون دستگاه کاملا از جنس استیل بسیار مرغوب و ضد زنگ ساخته شده است بنابراین به هیچ عنوان آلودگی و میکروب را به مواد غذایی منتقل نمی کند. مزیت دیگر نیز استفاده از سلفون در تولید است ، این دستگاه به صورت اتوماتیک در دو طرف همبرگر سلفون می کشد. نکته ی دیگر در مورد دستگاه های اتوماتیک همبرگر زن این است که فقط به صورت دایره تولید نمی کند بلکه قابلیت تولید به صورت اشکال مختلف مانند بیضی ، مربع ، مستطیل و … را نیز دارد و حتی می توان به جای گوشت گوسفند یا گوساله گوشت مرغ و یا ماهی را نیز درون مخزن آن قرار داد که به صورت همبرگر درآیند و می تواند برای مشتری جذاب باشد که به جای همبرگر گوشت همبرگر مرغ یا ماهی سفارش دهد. در برخی از همبرگر زن های تمام اتوماتیک ضخامت همبرگر نیز همانند سایز و شکل آن قابل تنظیم است. معمولا قطر استاندارد همبرگر 12 الی 13 سانتی متر است که این دستگاه ها نیز روی همین قطر طراحی و ساخته شده اند. از نظر حجمی نیز اندازه ی بسیار بزرگی ندارند که باعث اشغال شدن فضا شوند بلکه اندازه ی آن ها به قدری است که می توان آن ها را روی کابینت یا میز گذاشت.