روش های نگهداری از دستگاه اسپرسو ساز

روش های نگهداری از دستگاه اسپرسو ساز

تجهیزاتی که شما برای آشپزخانه صنعتی خود تهیه می کنید برای اینکه بازدهی خوبی داشته باشند و بتوانید نهایت استفاده را به بهترین نحو از آنها ببرید باید مرتب به آنها رسیدگی کنید و آنها را تمیز نگه دارید در غیر این صورت دستگاه ها آن نتیجه مطلوبی که ما از آنها انتظار داریم را به ما نمی دهند و در نهایت عمر مفید آنها کم می شود. دستگاه اسپرسو ساز نیز از این قائده مستثنی نیست و باید به صورت مداوم تمیز شود تا بتوان سال های زیادی از آن استفاده کرد و دچار خرابی نشود. دستگاه اسپرسو ساز بسته به مدل آن حدودا بین 8 تا 10 سال عمر مفید دارد، حال اگر از آن به درستی استفاده نشود قطعا عمر کوتاه تری خواهد داشت. اما بالعکس اگر از آن به خوبی مراقبت کنید و آن را تمیز نگه دارید چه بسا به عمر آن نیز افزوده می شود. در ادامه مطلب به چند مورد در تمیز کاری دستگاه اشاره می کنیم که می تواند کمک شایانی به طول عمر دستگاه کند. اول از همه باید دفترچه راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه کنید چون دفترچه شناسنامه محصول به حساب می آید و می تواند به شما این امکان را بدهد که به خوبی دستگاهتان را بشناسید و روش های استفاده بهینه از آن را به دقت رعایت کنید.

روش های نگهداری از دستگاه اسپرسو ساز

از جمله کار هایی که هر روز باید در کافه ها برای دستگاه اسپرسو ساز انجام شود این است که دستمال هایی که با آنها دستگاه را تمیز می کنید همیشه شسته شده نگه دارید و سعی کنید به صورت مداوم آن ها را تعویض کنید، پارچه های نو را باید جاگزین کنید و قبلی هارا با آب داغ تمیز بشویید که چربی هایی که پارچه به خود گرفته است پاک شوند. مورد دیگری که باید رعایت شود این است که بعد از استفاده از نازل بخار حتما آن را تمیز کنید، برای تمیز کردن آن اگر از آن کمی بخار هم بگیرید که خیلی بهتر است چون اگر این کار را انجام ندهید ممکن است لوله نازلی که در مجاورت با شیر است پس از مدتی شیر در آن محل خشک می شود و گرفته می شود و درنتیجه محل تجمع باکتری ها می شود که ممکن است به سلامت انسان نیز آسیب بزند. همین مشکل ممکن است در هد گروپ اتفاق بیفتد، اگر بعد از هر استفاده از هد گروپ دستگاه کمی آب نگیریم تفاله های قهوه قبلی که تهیه کردیم  یا روغن روی هد گروپ باقی می ماند، اما با آب گرفتن از هد گروپ، آن قسمت کاملا تمیز می شود و در نهایت بعد از اتمام یک روز کاری که دیگر با دستگاه کاری ندارید حتما سینی چکه گیر، پورتافیلتر و سبد های قهوه را نیز کاملا تمیز کنید. نکته قابل توجه دیگر این می باشد که بعد از هر بار استفاده از دستگاه حتما آن را خاموش کنید این کار هم به سلامت و عمر بیشتر دستگاه کمک می کند و هم صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. لازم به ذکر است اسپرسو ساز های امروزی و مدرن تر کار را راحت تر کرده اند چرا که قابلیت این را دارند که پس از هر بار استفاده به صورت خودکار دستگاه خاموش می شود.

روش های نگهداری از دستگاه اسپرسو ساز

روش های نگهداری از دستگاه اسپرسو ساز

یکی دیگر از موارد خیلی مهم در سلامت دستگاه اسپرسو ساز آب مصرفی آن است، سعی کنید آبی که برای دستگاه استفاده می کنید تصفیه شده باشند چون اگر املاح آب زیاد باشند بعد از مدتی درون دستگاه رسوب می کند و باید هر چند وقت یکبار چاره ای هم برای رسوب گیری بیاندیشید. برای شستشوی کلی دستگاه هم نیاز است که در مورد مدل دستگاه در سایت تحقیق کنید که چه توصیه هایی برای شستشوی آن شده است. البته یکی از موارد شستشوی خوبی که می توانید برای شستشوی دستگاه استفاده کنید محلول آب و سرکه است اما باید توجه داشته باشید که بعد از شستشو با هر محلولی حتما با آب آن را آبکشی کنید که کاملا تمیز شود. چند مورد از موارد نگهداری از دستگاه اسپرسو نیز مدت دار هستند برای مثال هر از گاهی، یعنی هر چند ماه یکبار نیاز است که قسمت دوشی شکل هد گروپ و سبد های قهوه کلا تعویض شوند.

روش های نگهداری از دستگاه اسپرسو ساز

در انتها حتما به این نکته توجه داشته باشید که چه در امر نگهداری اسپرسو ساز و چه در نگهداری از تجهیزات دیگر آشپرخانه های صنعتی نهایت دقت را داشته باشید تا بتوانید به مدت طولانی از دستگاه ها استفاده کنید و در نتیجه هزینه های احتمالی خود را با این کار کم کنید.