هزینه های راه اندازی کافی شاپ

هزینه های راه اندازی کافی شاپ

افتتاح کردن یک کافی شاپ که درآمد و سود بالایی برای شما داشته باشد شامل یک سری مراحل و ترفند های مختلف می شود برای مثال نکاتی که در راه اندازی یک کافی شاپ مهم است اول از همه مکان آن کافی شاپ است اینکه در چه محله ای قرارا دارد و اطراف آن چه مغازه ها و مکان هایی وجود دارد بسیار مهم است و تاثیر مستقیم بر روی منو، مدل و دکور کافه، درآمد و سود و … کافه می گذارد. بعد از مکان، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه شود کیفیت خدمات شما از خوراکی ها گرفته تا پرسنل مشغول به کار در کافه است. پرسنل باید طوری رفتار کنند و خدمات دهند که یکی از موارد جذب کننده مشتری باشند. در ادامه به هزینه ها و موارد دیگری که باید در راه اندازی کافه رعایت شوند اشاره می کنیم.

امروزه عموم مردم علاقه زیادی به کافی شاپ ها دارند به دلیل اینکه معمولا کافی شاپ مکانی دنج برای خوردن نوشیدنی و یا غذای مورد علاقه آنها، گفتگو با دوست در مکانی آرام، خالی کردن ذهن از اتفاقات روز و گوش دادن به موزیک ملایمی که در کافه پخش می شود و… است.

شما برای راه اندازی کافی شاپ سه روش برای انتخاب پیش روی دارید:

  • راه اندازی کافی شاپ مختص خود از صفر

با استفاده از این روش شما به سرمایه، تلاش و انگیزه بیشتری نیاز دارید. به این صورت که باید اولین شعبه با نام منتخبی خودتان را راه اندازی کنید و به دنبال گرفتن جواز و پروانه کافی شاپ خود باشید، تبلیغات گسترده برای شناخته شدن و ثابت کردن خودتان انجام دهید، بهترین خودتان را از نظر کیفیت، خدمات، طراحی کافه و… ارائه دهید تا مشتری های ثابت خودتان را جذب کنید.

  • روش فرانشیز (گرفتن نماینگی)

در این روش شما می توانید نمایندگی افتتاح شعبه دیگر یک کافی شاپ معروف که مشتری های ثابت خودش را دارد با پرداخت حق نمایندگی یا همان حق فرانشیز بگیرید. با این کار صاحب آن برند یا کافی شاپ به شما اجازه می دهد که با پرداخت ماهیانه حق فرانشیز از اسم کافه و برند آنها در مکانی دیگر که مورد تاییدشان باشد استفاده کنید و فعالیتتان را در شعبه ای دیگر شروه کنید. البته فقط بعضی از کافه های معروف با دادن نمایندگی موافقت می کنند.

  • خرید یا اجاره کافی شاپ واگذاری شده

با استفاده از این روش شما مکانی که قبلا کافی شاپ بوده را به صورت آماده با دکور، تجهیزات، نام، مشتری های ثابت و… خریداری یا اجاره می کنید. اما باید تحقیقات کافی را راجب اینکه صاحب کافه به چه دلیل می خواهد کافی شاپ خود را واگذار کند، مشتری ها رضایت کافی از خدمات کافه داشته اند یا خیر، چون این نکته مهمه که جایی که شما دارید میرید برای کسب درآمد شخصی خودتون ناراضی نداشته باشه به دلیل اینکه قطعا در کسب و کار شما نیز تاثیر مستقیم مثبت و یا منفی خواهد داشت.

نکاتی که باید قبل از راه اندازی و روش راه اندازی کافه به آنها توجه کرد:

اولین و مهم ترین شرط افتتاح کافی شاپ سرمایه به مقدار کافی برای انجام تمام مراحل و تهیه تجهیزات، دکور، مجوز و … است. شما باید تصمیم بگیرید که کافه ای که می خواهید افتتاح کنید به کدام روش راه اندازی می شود چون مقدار سرمایه لازمه برای هر کدام از روش های بالا متفاوت است. در ادامه به مراحل و هزینه های لازم که برای افتتاح کافی شاپ اشاره می کنیم توجه کنید.

مهم ترین و اصلی ترین هزینه های راه اندازی کافی شاپ:

از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید مدیریت هزینه های ضروری و غیر ضروری پیش رویتان است چون ممکن است نتوانید از پس هزینه های واجب و ضروری که باید حتما انجام دهید بر بیایید بنابراین متناسب با بودجه خودتان اول به هزینه های واجب رسیدگی میکنید و در صورت اضافه آمدن بودجه می توانید با انجام هزینه های غیر ضروری به جذب مشتری بیشتر کمک کنید.

 

هزینه های ضروری: تهیه تجهیزات اولیه و لازم یک کافه برای شروع کار مثل دستگاه اسپرسو ساز، یخچال و سیستم گرمایشی وس رمایشی مناسب که تمام فضای کافه را گرم و یا خنک کند.

هزینه های غیر ضروری: تزیین و طراحی دکور بسیار زیبا و پرخرج در جذب مشتری تاثیر خیلی زیادی دارد اما جزو واجبات راه اندازی یک کافه از صفر نیست و میتوان آنها را جزو هزینه های غیر ضروری آن دسته بندی کرد.

هزینه انتخاب و گرفتن ملک کسب

شما باید سرمایه کافی برای خرید یا اجاره ملکی با حداقل متراژ 20 متر مربع را داشته باشید که در صورتی که آن را خریداری کنید دیگر لازم نیست ماهانه درصد زیادی از درآمد و سودتان را برای پرداخت اجاره کنار بگذارید هرچند که برای خرید سرمایه اولیه خیلی بیشتری نیاز دارید ولی حد الامکان بهتر است ملک مورد نظر را خریداری یا در صورت کمبود سرمایه رهن کنید به دلیل اینکه برای سود دهی بیشتر ماهانه به نفع شما خواهد بود.

هزینه های گرفتن مجوز و پروانه کافی شاپ

شما برای راه اندازی کافی شاپ باید مجوز های لازم را بگیرید و بر ای گرفتن مجوز پول پرداخت کنید. در مرحله اول بایستی به اتحادیه های صنف آبمیوه، بستنی و کافی شاپ رفته و تشکیل پرونده دهید. در مرحله دوم اگر مکان کافه شما از نظر بهداشتی تایید شده باشد (یعنی قابلیت شستشوی دیوار ها، کف و در کل تمیزی را ملک شما داشته باشد) می توانید با سند و یا اجاره نامه کافه خود به اتحادیه مراجعه کنید و مجوزتان را دریافت کنید. شایان ذکر است که علاوه بر داشتن شرایط ذکر شده باید نامه از یک سری بخش ها هم مثل اماکن، بیمه و دارایی، بهداشت داشته باشید و آنها را ضمیمه پرونده اتان کنید. بعد از اتمام مراحل مذکور پروانه کافی شاپ و مجوز شما در عرض یک هفته صادر می شود.

تجهیزات آشپزخانه لازم برای راه اندازی کافی شاپ

برای راه اندازی یک کافه از صفر، باید در قدم اول تجهیزات واجب را که شامل یخچال، گاز، دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز، بشقاب، قاشق، چنگال، چاقو، لیوان در سایز های مختلف (فنجون برای قهوه، لیوان های بلند برای انواع شیک و بستنی و آبمیوه و…)، یک سری مواد اولیه برای تهیه منویی جذاب تهیه کنید.

هزینه های راه اندازی کافی شاپ

تجهیزات لازم برای تکمیل دکور کافه

بر ای شروع به کار نیاز نیست که حتما دکور و فضایی بی نقص و نامبر وان در نظر بگیرید. درابتدا کافیست با کمترین هزینه فضایی دنج و آرام را تشکیل بدهید. میتوانید از گرفتن میز و صندلی دلخواه خود نو یا دست دوم خیلی تمیز شروع کنید. سپس به دکور دیوار ها با تزیین تابلوهای مربوط به کافه بپردازید و با نور پردازی جذاب و بی نقص بر روی دیوار ها و کل فضای کافه دکور کافه خود را تکمیل کنید.

هزینه های منوی کافه

برای تهیه یک منوی جذاب لازم است که به دنبال علاقه مندی های عموم مردم بروید. برای مثال امروزه اکثر مردم علاقه زیادی به خوردن قهوه های مختلف به خصوص قهوه اسپرسو یا خوراکی هایی مثل شیک  با طعم های متفاوت، کیک های دست ساز برای خوردن یک عصرانه دلچسب و یا غذاهایی مثل اسنک، سیب زمینی ویژه که شامل سوسیس، کالباس، سیب زمینی، قارچ، پنیر پیتزا و فلفل دلمه ای می شود، آبمیوه های خنک و … دارند که با تهیه مواد اولیه و اصلی آنها می توانید مانوور زیادی روی منوی خود دهید ولی سعی داشته باشید منویی ساده و جذاب داشته باشید و تمرکزتون رو بزارید روی 1 تا 5 مدل از خوراکی ها و با پیچیده کردن منو انتخاب را برای مشتری سخت نکنید در این شرایط  کار برای خودتان هم سخت تر می شود.

هزینه تبلیغات برای کافی شاپ

شما برای اینکه درآمد عالی داشته باشید لازم است در ابتدای کار تبلیغات گسترده ای برای کافی شاپ خود انجام دهید تا سود بیشتری نیز به دنبال تبلیغات داشته باشید.

جذب نیرو برای کار در کافه

یکی دیگر از آپشن هایی که باعث جذب مشتری می شود کارکنان خوش برخورد و کاری هستند که با مشتری ها به بهترین شکل ممکن حتی در زمان خستگی رفتار کنند و خدماتی عالی برای آنها اراِئه دهند تا مشتری مدت زیادی منتظر نماند.

هزینه های غیر ضروری برای جذب مشتری در کافه

از هزینه های غیر ضروری و اضافه ای که باعث جذب مشتری بیتشر در کافی شاپ می شود تهیه و قرار دادن یک سری چیز ها مثل وای فای و اینترنت رایگان برای مدتی که در کافه حضور دارند، تخته نرد برای افرادی که در اوقات فراغتشان به کافه آمدند و یا قرار دادن شارژر های مختلف برای انواع گوشی ها در مرکز کافه که قابل روئیت باشد یا کنار هر میز از آپشن های غیر ضروری برای جلب توجه مشتری هستند.