پرطرفدارترین سالادهای رستورانی

معرفی پرطرفدارترین سالادهای رستورانی

یکی از لذت‌هایی که هر انسان در طول زندگی آن را تجربه می‌کند، لذت غذا خوردن است. هر کسی بسته به ذائقه‌ای که دارد، از خوردن یک سری خوارکی‌ها و غذاها لذت می‌برد. البته بعضی مسائل مانند موقعیت جغرافیایی و مذهب در انتخاب و مصرف این خوراکی‌ها دخیل هستند. اما شما هر جای دنیا که باشید و هر مذهبی که داشته باشید، در کنار غذای اصلی‌تان، دسرها و پیش غذاها و برخی خوراکی‌ها که لذت غذا خوردن را برای شما بیشتر می‌کند، استفاده خواهید کرد.

یکی از خوراکی‌هایی که در همه جا و توسط همه‌ی افراد، با ترکیب‌های متفاوت استفاده می‌شود، سالادها هستند. سالادها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای سیلقه‌های متفاوت مناسب هستند. ما در این مقاله می‌خواهیم 15 تا از پرطرفدارترین سالادهای رستورانی را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم به خوردن انواع سالاد علاقه‌مند هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سالاد چیست؟
سالاد از کلمه‌ی salata در زبان فرانسوی گرفته شده ‌است. Salata به معنی شور یا نمکی بودن است. سالاد نوعی غذای محبوب در سرار جهان است که به خاطر سالم بودن و کم کالری بودن بسیار پرطرفدار است. سالادها از ترکیب انواع سبزیجات، حبوبات، غلات و میوه‌جات تهیه می‌شوند. البته در بعضی از سالادها از گوشت برخی پرندگان و آبزیان نیز استفاده می‌شود.
یکی از دلایل استقبال از سالادها در بین تمام مردم جهان، تنوع بسیار زیاد آن است. شما با هر سلیقه‌ و ذائقه‌ای که باشید، یا هر نوع رژیم و محدودیت غذایی که داشته باشید، باز هم تعدادی سالاد را می‌توانی پیدا کنید که مناسب برنامه‌ی غذایی شما باشند. حتی گاهی برخی از سالادها خود به عنوان غذای اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد کلم، سالاد سزار، سالاد اندونزی، سالاد فصل و … از انواع سالادهایی هستند که می‌توانند در برنامه‌ی غذایی روزانه ما قرار بگیرند. در ادامه‌ی این مقاله می‌خواهیم خواص انواع سالاد را بررسی کرده و انواع سالاد رستورانی را به شما عزیزان معرفی کنیم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

خواص سالاد برای سلامتی
سالاد دارای مقادیر زیادی فیبر و ویتامین بوده و برای قلب انسان بسیار مفید است. سالادها عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند و به تناسب اندام کمک زیادی می‌کنند. سالادها با دارا بودن اسید فولیک بالا و همچنین مواد معدنی فراوان، ایمنی بدن را افزایش می‌دهند. علاوه بر خواصی که گفتیم سالادها ضد افسردگی نیز هستند. این خواص باعث شده تا متخصصان تغذیه توصیه کنند که حداقل یک بار در روز از این غذای سالم و پرفایده مصرف کنید.
با اضافه کردن منابع پروتئین و حبوبات به این غذای سالم می‌توان ارزش غذایی آن را افزایش داد. با این کار سالاد می‌تواند به عنوان غذای اصلی مورد استفاده قرار بگیرد. شما به راحتی می‌توانید از یک سالاد مقوی به عنوان غذای اصلی در وعده‌ی شام استفاده کنید. برای طعم دادن به سالادها می‌توان از انواع چاشنی‌ها و سس‌ها استفاده کرد. همچنین سالادها را می توان به صورت سرد و هم به صورت گرم سرو کرد.

انواع سالاد و ترکیبات آن
همان طور که گفتیم سالادها انواع مختلفی دارند. اصلی‌ترین تفاوت سالادها با هم در ترکیباتی است که برای تهیه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این قسمت از مقاله‌ی پرطرفدارترین سالادهای رستورانی، می‌خواهیم به برخی از سالادهای محبوب و ترکیبات آن‌ها اشاره کنیم. با خواندن ترکیبات آن‌ها می‌توانید بهترین سالادهایی که مطابق با ذائقه و سلیقه‌ی شما و عزیزانتان می‌باشد را پیدا کرده و شما هم از این غذای سالم و پرخاصیت بهره‌مند شوید. بعضی از پرطرفدارترین سالادهای رستورانی عبارتند از:

سالاد نخود فرنگی
سالاد نخود فرنگی یکی از بهترین و پرطرفدارترین سالادهای رستورانی است. برای تهیه این سالاد مواد اولیه آن را تهیه کنید. پنیر ریکوتا، سرکه، پیاز قرمز، نعناع تازه، نخود فرنگی، آبلیمو و فلفل مواد اولیه سالاد نخود فرنگی است.

سالاد کاب
سالاد کاب یک سالاد آمریکایی است که طرفداران زیادی دارد. امریکایی‌ها این سالاد را به جای غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار می‌دهند. ترکیبات این سالاد پرطرفدار عبارتند از سینه مرغ، تخم مرغ، روغن زیتون، کاهو، گوجه، آواکادو، کالباس، نمک و فلفل می‌باشد.

سالاد لارب
این سالاد خواستگاه تایلندی دارد. سالاد لارب را به صورت ترکیب سبزیجات مختلف تهیه می‌کنند. همچنین این سالاد را به صورت ترکیب سبزیجات با گوشت گوساله و یا گوشت مرغ چرخ کرده درست می‌کنند. برای تزئین این سالاد از مغز کاهو، کلم و لوبیا استفاده می‌کنند.

سالاد فلسطینی
سالاد فلسطینی یا سالاد عربی که شباهت بسیار زیادی به سالاد شیرازی دارد، یکی دیگر از پر طرفدارترین سالادهای رستورانی است. این سالاد حاصل ترکیب خیار، پیاز، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای است.

سالاد گادو گادو
این سالاد پرطرفدار که معنای تحت اللفظی آن مخلوط-مخلوط است، از ترکیبات سبزیجات بخارپز یا آب‌پز، بادام زمینی و تکه‌های کوچک کیک برنج تهیه می‌شود.

سالاد والدورف
این سالاد نیز جزو سالادهای پرطرفدار امریکایی است که از ترکیب سیب تازه، کرفس، گردو و سس مایونز تهیه می‌شود. این سالاد را به دو صورت آماده می‌کنند. یکی به صورت ترکیب سبزیجاتی که بیان کردیم و دیگری با ترکیب این سبزیجات با تکه‌های مرغ گریل شده که به آن چیکن والدورف می‌گویند.

سالاد تبوله
سالاد تبوله یک سالاد لبنانی است اما یکی از پرطرفدارترین سالادها در خاورمیانه است. این سالاد در بیشتر کشورهای عربی به صورت پیش غذا و یا همراه با غذا میل می‌شود. سالاد تبوله ترکیبی از بلغور، گوجه فرنگی و سبزی جعفری می‌باشد.

سالاد الویه
سالاد الویه یکی از سالادهای محبوب ما ایرانی‌ها می‌باشد. جالب است بدانید که الویه یک سالاد روسی است. سالاد الویه به خاطر ارزش غذایی بالایی که دارد می‌تواند به عنوان غذای اصلی در وعده‌های ناهار یا شام مصرف شود.
این سالاد که در بین کودکان و بزرگ سالان بسیار محبوب است، غذایی مناسب برای پیک نیک‌ها و دورهمی‌های خانوادگی می‌باشد. این سالاد را به صورت سرد مصرف می‌کنند و روش‌های سرو مختلفی دارد. سرو سالاد الویه به صورت ساندویچ و فینگر فود از محبوب‌ترین روش‌های سرو آن می‌باشد.
در سالاد الویه مواد اولیه‎ی مقوی‌ای مانند سیب زمینی، مرغ، کالباس، خیارشور، سس مایونز، تخم مرغ، هویچ، نخود فرنگی، آب مرغ، قارچ، آبلیمو و ادویه‌جات استفاده می‌شود. البته بسته به سلیقه و ذائقه برخی از این مواد را می‌توان حذف کرد.

سالاد ماکارونی
این سالاد یکی از محبوب‌ترین سالادهای جهان می‌باشد که هم به عنوان یک پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که تا حد زیادی ترکیبات این سالاد سلیقه‌ای می‌باشد.
ترکیبات سالاد ماکارانی بسته به منطقه و رستورانی که در آن این سالاد تهیه می‌شود متفاوت است. حتی در برخی مناطق این سالاد را به صورت کاملا گیاهی تهیه می‌کنند. سالاد ماکارانی بعد از تهیه در سسی که بر پایه‌ی سس مایونز می‌باشد، ریخته‌ می‌شود. این سالاد را سرد مصرف می‌کنند.
ماکارانی پخته، سیب زمینی، تخم مرغ، انواع سبزیجات، روغن زیتون، سس مایونز فراوان، تن ماهی، مرغ، خیارشور، کلباس، پنیر و ادویه‌جات برخی از مواد اولیه‌ی اصلی این سالاد می‌باشند. در این سالاد هم مانند سالاد الویه بسته به سلیقه و ذائقه برخی از موتد را می‌توان حذف کرد.

سالاد سزار
سزار سالادی است که برای اولین بار حدود 100 سال پیش تهیه شد. این سالاد ایتالیایی آمریکایی که در ایران بسیار محبوب است، یکی از سالادهای پرطرفدار در رستوان‌ها و کافه‌های ایرانی می‌باشد. تقریبا در منوی هر رستوران درجه‌ی یک ایرانی سالاد سزار وجود دارد.
این سالاد بسیار مقوی روش‌های طبخ متفاوتی دارد و از مواد اولیه مختلفی در آن استفاده می‌شود. از اصلی ترین مواد اولیه‌ی سالاد سزار می‌توان به کاهو، مرغ گریل یا سوخاری شده، تکه‌های نون تست، پنیر پارمزان، کنسرو ماهی انچووی، سیرل، خردل و فلفل سیاه اشاره کرد.
این سالاد با سس حاصل از آب لیمو با سس ووستر شایر و تخم مرغ و روغن زیتون مصرف می‌شود. البته بسته به سلیقه و شهری که این سالاد در آن تهیه می‌شود، از مواد اولیه‌ی دیگری مانند تن ماهی، ماهی کولی، یا بیکن هم می‌توان به این سالاد اضافه کرد.

سالاد روسی
سالاد روسی که به سالاد الویه روسی هم معروف است، تقریبا همان سالاد الویه می‌باشد با کمی تغییر. در سالاد روسی مانند سالاد الویه خیار شور ریخته نمی‌شود بلکه از خیار سبز در این سالاد استفاده می‌کنند.
همچنین در سالاد روسی به جای تخم مرغ سالاد الویه کالباس می‌ریزند. تفاوت دیگر سالاد روسی و سالاد الویه‌، در شکل این سالادها می‌باشد. سالاد روسی مانند سالاد الویه رنده نمی‌شود و مواد اولیه‌ی آن به صورت نگینی خورد می‌شود.
این سالاد که از محبوب‌ترین سالادهای بین‌المللی می‌باشد، یک غذای بسیار مناسب برای وعده شام است. همچنین استفاده از این سالاد به عنوان یک میان وعده یا عصرانه بسیار رایج است.

سالاد اندونزی
سالاد اندونزی همان طور که از اسمش پیداست، اصالتی اندونزیایی دارد. این سالاد از انواع سبزیجات و ادویه‌جات تشکیل می‌شود. شما می‌توانید این سالاد نسبت به سلیقه‌ی خودتان کمی تغییر دهید. بهتر است مواد اولیه‌ی سالاد اندونزی به صورت نگینی یا نواری خرد شود.
این سالاد که از سالادهای پرطرفدار رستوران‌های ایرانی می‌باشد بسیار خوش رنگ و جذاب است. یکی از دلایل استفاده از این سالاد در رستوران‌ها این است که مواد اولیه‌ی این سالاد در تمام ماه‌های سال و به آسانی در دسترس قرار دارد.
مواد اصلی سالاد اندونزی شامل کلم پیچ سفید، کلم قرمز، خیارشور، کالباس، نخود فرنگی پخته، هویچ، ذرت و سس مایونز می‌باشد. مواد اولیه سالاد در یک ظرف ریخته می‌شود و سس مایونز به همراه روغن زیتون به آن اضافه می‌شود. بهتر است این سالاد، بعد ترکیب مواد 1 تا 2 ساعت در یخچال بماند تا سس به خورد مواد برود. سالاد اندونزی به صورت سرد سرو می‌شود.

سالاد سیب زمینی
سالاد سیب زمینی یک سالاد پرطرفدار آلمانی می‌باشد. ترکیبات این سالاد عبارتند از سیب زمینی آب‌پز خرد شده، جعفری، پیازچه و خیارشور. علاوه بر این برای تهیه سس آن از سس مایونز، خردل زرد، ماست چکیده و یا خامه ترش استفاده می‌کنند.
سالاد سیب زمینی را می‌توان هم به صورت دورچین غذا و هم به عنوان غذای اصلی استفاده کرد. این سالاد را هم به صورت گرم، هم سرد و هم در دمای اتاق تهیه و سرو می‌کنند.

سالاد حبوبات
سالاد حبوبات سرشار از فیبر، پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین‌های گروه A می‌باشد. ترکیبات این سالاد عبارتند از لوبیا و نخود پخته شده، نخود فرنگی و ذرت بخارپز شده، فلفل دلمه‌ای، جعفری، خیار و آبلیموی تازه.

سالاد فصل
این سالاد یکی از پرطرفدارترین سالادهای رستورانی است که بیشتر با غذاهایی که گوشت مرغ در تهیه آن‌ها به کاررفته است، مصرف می‌شود. برای تهیه این سالاد از سبزیجات تازه همچون کاهو، خیار، هویج، کلم قرمز یا سفید، گوجه، نمک و سس مایونز استفاده می‌شود. علاوه بر این‌ گاهی از آبلیمو یا آب نارنج و آب پرتقال نیز در ترکیبات آن استفاده می‌شود.