دستگاه اسموتی ساز چیست؟

دستگاه اسموتی ساز چیست

همان طور که برای انواع رستوران ها تجهیزات رستورانی ساخته شده اند که هر کدام وظیفه ی خاص خود را دارند و برای کار خاصی ساخته شده اند ، کافی شاپ ها نیز تجهیزات مخصوص به خود را دارند که هر کافی شاپی برای سهولت در انجام سفارشات و بالا بردن سرعت و راندمان کاری نیاز دارد که این تجهیزات را تهیه کند.

یکی از مهمترین این وسیله ها که بسیار کار آمد می باشد دستگاه اسموتی ساز است که به آن مخلوط کن یا بلندر نیز می گویند ، وظیفه ی آن ساخت انواع نوشیدنی های سرد و گرم است که می تواند این کار را به خوبی و به سرعت انجام دهد. با استفاده از این دستگاه می توان انواع شیک ها ، آبمیوه ها ، نوشیدنی ها ، انواع دسر های سرد ، پوره سیب زمینی ، پوره هویج و … را تهیه نمود. البته برای تهیه اسموتی ها نیاز به دستگاه اسموتی ساز قدرتمندی می باشد که پاسخگوی خرد و ریز کردن یخ ها و میوه های یخ زده باشد چون اکثرا برای اسموتی ترجیح می دهند که میوه ها یخ زده باشند که دیگر نیازی به استفاده از یخ برای نوشیدنی نباشد بنابراین دستگاه های مخلوط کن خانگی از پس این کار بر نمی آیند و حتما برای این کار نیاز است که از مخلوط کن صنعتی استفاده شود ، اما برای تهیه انواع نوشیدنی ها با دستگاه هایی با توان کمتر هم می توان این کار را انجام داد. از بلندر ها در رستوران ها و فست فود ها نیز به جهت تهیه ی انواع سس ها و چاشنی های مختلف نیز استفاده می کنند که برای این موارد از بلندر های ضعیف تر و حتی دستی نیز می توان استفاده کرد چون موادی که مخلوط می شوند نرم هستند و نیاز به دستگاه پر قدرت ندارد و با استفاده از این دستگاه برای مخلوط کردن سس ها و چاشنی ها ، نتیجه ای که حاصل می شود کاملا یکدست و یکنواخت است.

دستگاه اسموتی ساز چیست

دستگاه های اسموتی ساز انواع مختلفی دارند که شما حتما قبل از خرید توجه داشته باشید که با توجه به نیازتان یکی از موارد را انتخاب کرده و تهیه کنید. برای مثال تفاوت اسموتی ساز ها با هم در ظرفیت پارچ ، تعداد تیغه ها و جنس آن ها ، سر و صدای دستگاه ، قدرت موتور و موارد دیگر است که نیاز است قبل از خرید به همه ی موارد توجه بفرمایید.

مکانیزم عملکرد دستگاه اسموتی ساز یا بلندر به این صورت است که پارچ آن روی موتور دستگاه قرار می گیرد و توسط چند دکمه ای که روی دستگاه تعبیه شده است دستگاه را روشن می کنید که تیغه های آن شروع به چرخیدن می کنند که البته دور چرخش تیغه ها نیز قابل تنظیم است و می توان آن را بسته به موادی که داخل آن می ریزیم روی دور بالا یا پایین تر قرار داد. شیشه های پارچ های دستگاه اسموتی ساز نشکن هستند و مواد را به سمت تیغه ها هدایت می کنند و قابلیت این را دارند که مواد غذایی خشک و خیس را با هم ترکیب کنند و یک ترکیب خمیر مانند ایجاد کنند.

دستگاه اسموتی ساز تا حدودی می تواند کار دستگاه آبمیوه گیری را نیز انجام دهد اما آبمیوه گیری بخاطر مکانیزمی که دارد نمی تواند جایگزین مناسبی برغای دستگاه بلندر یا همان اسموتی ساز باشد ، چون دستگاه آبمیوه گیری آب میوه یا موادی که داخل آن می ریزند را از گوشت آن جدا می کند اما دستگاه اسموتی ساز اب میوه را درون گوشت آن حفظ می کند و در واقع آب از میوه جدا نمی شود بلکه آن را به قطعات خیلی ریز تبدیل می کند و مواد را با هم ترکیب می کند و آن ها را به شکل مایع غلیظ در می آورد.

دستگاه اسموتی ساز چیست

امروزه طرفداران این روش مقداری بیشتر از روش آبمیوه گیری است و چون نتیجه ی آن ترکیبی غلیظ تر است بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد.

شما نیز می توانید با در نظر گرفتن نیاز خود یکی از این دو دستگاه یا حتی هر دو را برای آشپزخانه ی صنعتی خود تهیه کنید که برای مشاوره گرفتن در مورد دستگاه ها نیز می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ی پارسا تدبیر مشورت کنید و در نهایت بهترین مورد را انتخاب و تهیه کنید.