راهنمای خرید دستگاه مخلوط کن صنعتی

راهنمای خرید دستگاه مخلوط کن صنعتی

مخلوط کن ها در انواع مختلف یکی از پر کاربرد ترین و مهم ترین تجهیزات آشپز خانه های صنعتی به شمار می روند که در کافی شاپ ها، آبمیوه گیری ها و رستوران ها برای انجام امور مختلف مورد استفاده فراوان قرار می گیرند. برای مثال در کافی شاپ ها برای تهیه انواع آبمیوه، نوشیدنی های مختلف، انواع شیک با طعم های متفاوت، کوکتل و اسموتی های گوناگون کاربرد دارد به طوری که تقریبا به صورت مداوم دستگاه مخلوط کن در کافی شاپ ها روشن است چون در این مکان ها اکثر مشتری ها در هوای گرم نوشیدنی خنک و در هوای سرد نوشیدنی گرم سفارش می دهند از همین جهت می توان آن را مهم ترین دستگاه در کافی شاپ ها نام برد. اگر بخواهیم به کاربرد دستگاه های مخلوط کن در رستوران ها نیز بپردازیم می توانیم به کاربرد فراوان آنها در تهیه انواع چاشنی ها برای غذاهای مختلف، انواع پوره و سس های متنوع اشاره کنیم.

راهنمای خرید دستگاه مخلوط کن صنعتی

امروزه انواع مختلفی از مخلوط کن های صنعتی با آپشن ها و ویژگی های متفاوت در بازار عرضه شده است که هر فرد با توجه به نیاز خودش می تواند مناسب ترین آنها را انتخاب و خریداری کند. این مخلوط کن ها علاوه بر مصارف صنعتی در منزل هم قابل استفاده است که باید نسبت به مکان، حجم و نوع استفاده آنها را انتخاب کنید. نام دیگر مخلوط کن های صنعتی (بلندر) نیز می باشد ولی اکثرا به آنها مخلوط کن می گویند.

 

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین دستگاه بلندر باید به یک سری نکات توجه کنید که معیار های خرید برای شما هستند. در ادامه به نکات قابل توجه قبل از خرید اشاره می کنیم.

نکاتی که باید قبل از خرید مخلوط کن صنعتی و یا بلندر به آنها توجه کنید:

اولین چیزی که باید به آن اشاره کنیم این است که دستگاه های مخلوط کنی که در بازار ایران وجود دارند وارداتی هستند و هیچ کدام ساخت ایران نیستند. در ادامه به معیار های قابل توجه قبل از خرید می پردازیم.

ظرفیت دستگاه: برای خرید یک دستگاه مخلوط کن باید به اولین نکته ای که توجه می کنید ظرفیت آن باشد. مقدار حجمی که پارچ دستگاه دارد نشانگر ظرفیت دستگاه است. معمولا ظرفیت دستگاه های مخلوط کن بین 5/1 تا 5 لیتر می باشد که شم باید یا توجه به نیاز خود و حجم کاریتان آن را انتخاب کنید.

صدای دستگاه: مورد دیگری که باید به آن توجه شود، سر و صدای دستگاه است. برای مثال در مکان هایی که آشپز خانه نزدیک به مشتری ها باشد مثل کافی شاپ، باید دستگاه کم سر و صدا تری را انتخاب کنید که در حین انجام کار و زمانی که دستگاه روشن است صدای آن مشتری ها را آزار ندهد. خوشبختانه در بازار مخلوط کن های صنعتی بی صدا و عایق بندی شده صدا، وجود دارد و دیگر نیاز نیست که شما نگران صدای مخلوط کن خود باشید.

جنس و تعداد تیغه ها: نکته بسیار مهمی که حتما در هنگام خرید باید به آن توجه کنید تعداد و جنس تیغه ها است. بهتر است که جنس تیغه های دستگاهس که تهیه می کنید از استیل زد ضدنگ و مقاوم باشد. هر چه تیغه ها تیز تر باشند و تعدادشان بیشتر باشد سرعت کار شما بالا تر می رود، بسیار راحت تر می توانید کار خود را پیش ببرید و از همه مهم تر نوشیدنی یا هر مواد خورکی را که تهیه می کنید می توانید با بهترین کیفیت ارائه دهید.

قدرت موتور: معیار مهم دیگر در انتخاب دستگاه مخلوط کن قدرت موتور دستگاه است. شما باید دستگاهی را تهیه کنید که قدرت موتور بالایی داشته باشد به طوری که توان مخلوط کردن مواد سخت و زیاد هم، بدون اینکه دستگاه بسوزد، و یا تیغه هایش در اثر فشار بشکند، داشته باشد.

جنس پارچ و پارچ اضافه: دستگاهی که تهیه می کنید باید دارای پارچی با جنس مرغوب باشد که هم قابلیت شستشو داشته باشد و هم در برابر ضربه مقاوم باشد. جنس پارچ دستگاه های مخلوط کن اکثرا از پلاستیک های فشرده مرغوب می باشد و نباید از شیشه و یا استیل باشند. مورد دیگری که باید به آن در حین خرید توجه کنید داشتن پارچ اضافه است زیرا در صورت وجود پارچ اضافه کار شما بسیار راحت تر و سریع تر صورت می گیرد ولی عدم وجود آن هم ایراد بزرگی محسوب نمی شود.

آپشن های پیشرفته: این مورد شامل نمایشگر دیجیتالی دستگاه با آپشن های متفاوت اعم از دادن برنامه خاص به دستگاه و موارد ساده تر دیگر مثل تنظیم سرعت و دور دستگاه می باشد که برای خرید، داشتن این ویژگی ها جزو نکات مهم برای افزایش راحتی و سرعت کار شما بسیار موثر است.

با توجه به موارد ذکر شده سعی کنید قبل از خرید حتما به این نکات توجه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین دستگاه را با توجه به نیاز خودتان تهیه کنید که آن دستگاه باعث آسان شدن و افزایش سرعت کار شما شود.