چرا نباید از تجهیزات آشپزخانه خانگی در آشپزخانه صنعتی استفاده کرد؟

چرا نباید از تجهیزات آشپزخانه خانگی در آشپزخانه صنعتی استفاده کرد

برای راه اندازی یک رستوران، فس فود، کترینگ، تهیه غذا، کافی شاپ و در کل برای اماکنی که مربوط به خورد و خوراک ما است، قدم اول تجهیز کردن آشپزخانه آن مکان است چون در واقع آشپزخانه چه در اماکن صنعتی، چه خانگی قلب آن محل محسوب می شود.

برای تجهیز کردن یک آشپزخانه صنعتی اول باید به این نکته توجه کنید که برای راه اندازی به چع وسیله هایی نیاز دارید و کدام در اولویت هستند. بعد از تهیه کردن لیست تجهیزات مود نیاز باید در مورد هر کدام از محصولا و دستگاه های مورد نیاز تحقیقاتی انجام دهید تا متوجه شوید به چه مقدار بودجه برای هزینه های راه اندازی نیاز دارید. در حین تحقیقاتی که در مورد تجهیزات انجام می دهید قطعا به این مورد بر می خورید که هزینه تجهیزات آشپزخانه های خانگی بسیار مناسب تر و پایین تر از تجهیزات آشپرخانه های صنعی می شود و ممکن است به این فکر بیفتید که برای اینکه هزینه های خود را کمتر کنید، سمت تجهیزات آشپزخانه های خانگی بروید و بخواهید که آنها را برای آشپزخانه صنعتی خود تهیه کنید اما باید این را بدایند که این کار، کار بسیار اشتباهی است و حتی اگر آشپزخانه صنعتی شما کوچک است نباید از تجهیزات آشپزخانه خانگی به جای تجهیزات آشپزخانه صنعتی استفاده کنید.

در ادامه این مطلب به چند مورد از دلایلی اشاره می کنیم که چرا نباید از تجهیزات آشپزخانه خانگی در آشپزخانه صنعتی استفاده کرد .

چرا نباید از تجهیزات آشپزخانه خانگی در آشپزخانه صنعتی استفاده کرد

مهم ترین نکته تفاوت سایز بین تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات آشپزخانه خانگی است. تجهیزات آشپزخانه خانگی کوچک تر از تجهیزات آشپزخانه صنعتی هستند و قطعا بازدهی کمتری نیز دارند. در خانه ها مدت زمانی که از وسیله های آشپزخانه استفاده می شود بسیار کمتر از رستوران ها است. در خانه ها نهایت استفاده از وسیله برای شام و نهار است اما در رستوران ها حجم غذایی که تهیه می شود چند برابر غذاهای آماده شده در خانه است به این صور که در رستوران ها از صبح مشغول تهیه غذا برای وعده نهار می شوند و از ظهر هم برای شام شب مشغول هستند بنابراین تقریبا تمام طول روز تجهیزات آشپزخانه های صنعتی در حال کار کردن هستند در نتیحه بدیهی است که توان و بازدهی دستگاه های آشپزخانه های صنعتی خیلی بیشتر از آشپزخانه های خانگی است. بدون شک تجهیزا خانگی نه توان و نه سرعت تجهیزات صنعتی را دارند.

درست است که شما می توانید با بودجه ای که دارید تعداد تجهیزات بیشتری را برای آشپزخانه صنعتی خود تهیه کنید اگر وسیله های آشپزخانه خانگی استفاده کنید اما کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است به این معنی که بهتر است با همان بودجه تعداد کمتری از تجهیزات را تهیه کنید اما تجهیزات مخصوص آشپزخانه های صنعتی باشند در غیر این صورت چون تجهیزات خانگی توان و انرژی تجهیزات صنعتی را ندارند بعد از مدت بسیار کوتاهی دچار خرابی می شوند و شما مجبور می شوید هزینه هنگفت دیگری را پرداخت کنید و تهیزات صنعتی را جایگزین تجهیزات خانگی کنید که در واقع دچار ضرر می شوید. برای مثال اگر ما به طور مداوم در طول روز درب یخچال های خانگی را باز و بسته کنیم قطعا پس از گذشت نهایتا یک هفته آسیب جدی می بینند اما یخچال های صنعتی طوری طراحی شدند که حتی با باز و بسته کردن مداوم درب آنها دچار هیچ گونه خرابی نمی شوند و طول عمر بسیار بالایی دارند.

چرا نباید از تجهیزات آشپزخانه خانگی در آشپزخانه صنعتی استفاده کرد

از لحاظ دقت دستگاه ها نیز می توان گفت دقت تجهیزات آشپزخانه صنعتی بسیار بالا تر و دقیق تر از تجهیزات خانگی هستند و برای غذاهایی که حتما باید در دما و مدت زمانی مشخص طبخ شوند، تجهیزات صنعتی به راحتی از پس این کار بر می آیند. در نتیجه کیفی غذاهای طبخ شده بسیار بالا می رود بنابراین رضایت مشتریان نیز به راحتی جلب می شود.

نکته قابل توجه دیگر در خرید تجهیزات صنعتی قیمت آنها است. سعی کنید تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد تجهیزات گران قیمت تری را تهیه کنید چرا که در خرید این تجهیزات صرفه جویی در هزینه ها معنا ندارد و هر چه قیمت دستگاه بالاتر باشد و برند بهتری داشته باشد نشانگر این است که طول عمر بالایی دارد و سود شما را در آینده تضمین خواهد کرد.