چگونه یک فست فود یا رستوران موفق داشته باشیم؟

چگونه یک فست فود یا رستوران موفق داشته باشیم

هدف از راه اندازی هر فست فود یا رستورانی کسب درآمد و جذب مشتری های زیاد و ثابت است یعنی فست فود یا رستوران شما باید جوری باشد که برای مثال در اولین مراجعه مشتری به رستوران شما دیگر دلش نخواهد جای دیگر برای خوردن غذا برود. حالا سوال اصلی این هستش که چه کارهایی باید انجام دهیم که مشتری های بیشتری جذب کنیم؟ چگونه می توانیم یک فست فود موفق داشته باشیم نه به صورت موقت بلکه همیشگی یعنی هدف اصلی نامبر وان بودن برای طولانی مدت است. در ادامه به سوال های ذکر شده به طور کامل پاسخ خواهیم داد.

رستوران موفق، چه رستورانی است؟

رستورانی موفق است که در هر شرایطی مشتریان ثابت خودش را از دست ندهد به طور که حتی افرادی که مکان زندگیشان به رستوران شما نزدیک نیست ولی با توجه به رضایتی که از تجربیات قبلی خود در رستوران شما داشتند باز هم راه دور اصلا به چشمشان نیاید و به خاطر خوردن غذایی خوشمزه، دریافت خدماتی عالی و گذراندن وقت در مکانی فوق العاده همراه با آرامش به رستوران شما را انتخاب کنند.

لوکیشن رستوران

محلی که شما در آنجا فست فود و یا رستوران خود را راهخ اندازی می کنید بسیار مهم است. برای مثال در مکانی که اطراف آن بیشتر شرکت ها و ادارات قرار داشته باشد بسیار مورد توجه کارمندان و شرکت داران قرار میگیرد که در تایم نهار خود برای صرف غذا به رستوران شما مراجعه کنند یا اینکه سفارش دهند. نکته ی دیگری که در رابطه با لوکیشن رستوران شما مهم است این است که سعی کنید در محله های خوب و نزدیک مرکز آن را افتتاح کنید که مراجعه برای عموم مردم آسان و با یک شراییط باشد البته هر جای شهر هم که باشید در صورت وجود کیفیت، خدمات و دیگر آپشن ها مشتری های ثابت خود را می توانید داشته باشید.

داشتن پیک و سفارشات بیرونی

از دیگر مواردی که باعث راحتی مشتری می شود داشتن پیک موتوری برای تحویل سفارشات درب منزل است که باید ویژگی هایی از جمله: سریع رساندن سفارشات به دست مشتری قبل از سرد شدن غذا و مدت زمان خدمات دهی بالا را داشته باشد.

داشتن پارکینگ مختص رستوران یا فست فود

بسیاری از افراد هستند که به دلیل نبود جای پارک، نبود پارکینگ عمومی اطراف رستوران و سخت پیدا شدن جای پارک در خیابان و کوچه های اطراف آنجا به رستوران شما مراجعه نمی کنند هرچند که داشتن پیک بیرون بر این مشکل را بر طرف می کند ولی گاها مشتریان دوست دارند که در بیرون از منزل خود شام یال نهار خود را میل کنند که شما با فراهم کردن پارکینگ برای آنها می توانید این امکان را برایشان ایجاد کنید که به صورت حضوری برای صرف غذا در رستوران شما تشریف بیاوردند.

روش سرو غذا در رستوران

رستوران شما می تواند سلف سرویس باشد که اگر از این روش برای سرو غذا استفاده کنید باید خط سلف سرویس شما بسیار قوی باشد تا رضایت مشتری راجذب کند به طوری که تمام غذاهای منوی خود، دسر ها، پیش غذاها، و چاشنی های متفاوت را در خط سلف سرویس خود قرار دهید یا اگر از روش سرویس دهی توسط گارسن های خود استفاده می کنید باید سعی کنتید سفارشات هر میز را به سرعت به دست آنها برسانید و توجه داشته باشید که مشتریان شما گرسنه هستند!

چگونه یک فست فود یا رستوران موفق داشته باشیم

طراحی منوی قوی

منوی شما باید هم از لحاظ ظاهری و هم غذاهای موجود در منو قوی باشد یعنی منوی خود را طوری جالب طراحی کنید که مشتری از نگاه کردن به منو لذت ببرد و همچنین تنوع غذایی کاملی داشته باشد تا دستاشان برای انتخاب غذای مورد علاقه خود باز باشد البته طراحی منو بستگی به نوع رستوران شما دارد که انواع رستوران های ایتالیایی، دریایی، ایرانی، فستفود و … باعث ایجاد تفاوت در طراحی منو می شوند.

قیمت گذاری مناسب بر روی غذاهای موجود در منو

قیمت گذاری بر روی غذاهای موجود در منو باید به گونه ای باشد که هم شما سود خودتان را ببرید و هم زیادی گرون نباشد که همه مردم نتوانند از پس قیمت ها بر بیاییند در کل باید معقولانه باشد که عموم مردم با توانایی مالی های متفاوت بتوانند در رستوران شما غذا تهیه و میل کنند.

دکوراسیون مناسب

دکوراسیون مناسب شامل رنگ، تجهیزات (میز و صندلی)، دیوار ها، سقف، مدل پشخوان و نور پردازی می باشد. دکور رستوران شما باید طوری باشد که از رنگ های آرامش بخش در تجهیزات و محیط  اطراف استفاده شود و به هیچ عنوان از رنگ های جیغ که چشم را می زند برای دکور خود استفاده نکیند همچنین نور پردازی مناسب که روشنایی کامل را فراهم کند را برای رستوران خود در نظر بگیرید و برای راحتی بیشتر مشتریان میز سعی کنید صندلی های راحت که نرمی کافی را داشته باشند تهیه کنید.

چگونه یک فست فود یا رستوران موفق داشته باشیم

کیفیت غذا

موردی که رعایت آن برای داشتن یک فست فود و یا رستوران موفق مهم است کیفیت غذای شماست که اگر نباشد حتی اگر تمام نکات را رعایت کنید باز هم موفق نخواهید بود و تنها موردی هستش که اگر بقیه موارد گفته شده را نیز به اندازه کافی رعایت نکنید ولی از لحاظ کیفیت غذا بسیار قوی باشید باز هم مشتری های خود را دارید.

برخورد پرسنل

از دیگر مواردی که بسیار مهم است رفتار پرسنل رستوران با مشتری ها می باشد. برخورد گرم و محترمانه، خوش رویی و سرعت در خدمات رسانی آنها بسیار در جلب توجه مشتری موثر است.

تبلیغات

شما می توانید با طراحی سایت قوی و تبلیغات سایت مورد نظر در دیده شدن فست فود و رستوران خود بسیار موثر واقع شوید و یا با تبلیغات گسترده دیگر، مشتری های بیشتری جذب کنید به طوری که با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی حتی می توانید مشتری های زیادی از شهر های دیگر هم به جز شهر خودتان داشته باشید. برای مثال اگر شما در تهران رستوران یا فست فود داشته باشید و فردی در شیراز ساکن باشد با دیدن تبلیغات شما در اینستاگرام و با آمدن به تهران تبلیغات را به یاد داشته باشد و به رستوران شما مراجعه کند.

فراهم کردن آپشن هایی برای جذب مشتری بیشتر

می توانید با قرار دادن وای فای و اینترنت رایگان توجه مقدار زیادی از مشتری هارا به خود جلب کنید.

به طور کل با رعایت نکاتی که د بالا ذکر شده میتوانید رستوران یا فست فودی بسیار موفق و به نام داشته باشید.